Storm

24 januari 2019 - El Pla de l'Estany, Spanje

Gisteravond en afgelopen nacht waaide het erg hard en vandaag niet minder.

Het is een soort verschijnsel wat hier voorkomt en een paar dagen aanhoudt, daarna wordt alles weer normaal....

Er ontstaan hevige windstoten en rukwinden met een snelheid van meer dan 150km p/u

Toch besloten om wat kilometers te maken vandaag ,

alhoewel het zonnetje schijnt is het nog niet echt lekker met die gure wind.

Eerst even tanken ( das ook nog zo'n dingetje in Frankrijk met die Franse taal........) maar goed.

Jos en ik hadden besloten om de toeristische route te nemen langs de kust en over bergen. supermooi uitzicht maar ook bijna van de berg afgewaaid,

een dakraam is losgerukt en kapot gewaaid, we zijn stil gaan staan van de schrik en de hevige wind die de camper op en neer schudde..en het sturen nagenoeg onmogelijk maakte,

maar we moeten toch een keer van die berg af en zijn verder gegaan,

Ton en Kees weer opgezocht en samen naar een camping winkel gereden,

Daar aangekomen...gesloten...tot Maart,

verder zoeken...nog een gevonden en jaa je raad het al.... gesloten tot...Maart!!! grmblmmbl:(

Gelukkig dat Tonnie ziet dat er een servicenummer op de raam staat aangeplakt om te bellen.. zo gezegd zo gedaan ,

met een kwartiertje was de monteur bij de camper en na een half uurtje was het raam gelukkig weer gemaakt.

Wij konden weer verder, deze keer op zoek naar een restaurantje om lekker iets te eten en waar we met de camper konden blijven staan,

want het was al laat geworden en we hadden geen zin meer om te koken.

Eindelijk daar aangekomen...wat denk je... ja hoor gesloten tot...maart...

pffff.....nog een laatste poging om te kunnen overnachten, een camping een half uur verderop  tuut tuut boing boing.. daar gingen we weer...

eindelijk... foooood,  , restaurant alleen open in de weekenden ..nog zelf koken.....

morgen weer een nieuw avontuur, ik hoop alleen niet zo spannend als vandaag op die bergen..pfjuwee...